Uhlíkovo neutrálna ekonomika, ekologická doprava, obnoviteľné zdroje energie – zelená transformácia je politickou prioritou EÚ aj členských krajín. No tempo a udržateľnosť klimatických politík závisia v demokracii od verejnej podpory.
Reakcia verejnosti na verejné politiky závisí nielen od ich obsahu, ale aj spôsobu komunikácie. V online diskusii s odborníkmi z oblasti komunikácie, žurnalistiky a psychológie budeme hľadať odpoveď, ako nastaviť komunikáciu zelených politík tak, aby si udržali verejnú podporu.
- Ako využiť najnovšie poznatky psychológie vnímania či sociálnej psychológie pre presvedčivú komunikáciu ambicióznych zelených politík?
- Ako sa s urgenciou klimatickej výzvy prebiť cez informačný pretlak až do vedomia, či podvedomia ľudí?
- Čo sú najväčšie komunikačné bariéry, ak ide o strategickú, efektívnu komunikáciu “zelených” politík?
- Ktoré oblasti zelenej obnovy predstavujú najväčšiu komunikačnú výzvu: doprava, udržateľná energetika, odpadové hospodárstvo a obehové hospodárstvo, dekarbonizácia, obnova uhoľných regiónov?
Podujatie bude prebiehať v anglickom a slovenskom jazyku so simultánnym tlmočením.
ÚVODNÉ SLOVO:
- Robert Žanony, Friedrich Ebert Stiftung Bratislava
PANELISTI:
- Martin Hojsík, poslanec Európskeho parlamentu (PS / Renew Europe)
- Eva Junge, klimatická psychologička
- Torsten Schäfer, profesor žurnalistiky so špecializáciou na eko-žurnalizmus
- Brian Fitzgerald, story hacker, komunikačný expert
MODERÁTOR:
- Radovan Geist, EURACTIV Slovensko