Európa sa pripravuje na dramatické znižovanie emisií v doprave a utlmovanie predaja a výroby áut so spaľovacími motormi. Európska komisia pri tejto transformácii ráta najmä s batériovými elektromobilmi. Často skloňovanou alternatívou sú vozidlá na vodíkový pohon, ktoré podľa Komisie môžu pomôcť najmä v dekarbonizácii ťažkej nákladnej dopravy. Slovensko sa do rozvoja vodíkovej technológie v doprave chystá investovať 200 miliónov eur.
Otázky do diskusie:
- Sú vodíkové technológie v doprave konkurencieschopné batériovým elektromobilom?
- Má zmysel investovať do podpory vodíka v osobnej doprave?
- Ako vyzerá podpora vodíka v doprave na Slovensku a ako podporiť rozvoj trhu s vozidlami s vodíkovým pohonom?
Rečníci:
- Jaroslav Baška, predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja
- Ján Weiterschütz, predseda Národnej vodíkovej asociácie
- Patrik Križanský, predseda Slovenskej asociácie pre elektromobilitu
- Michal Hrubý, výskumný pracovník v Inštitúte pre európsku politiku EUROPEUM
Moderátor:
- Michal Hudec, editor EURACTIV Slovensko
Diskusiu si môžete pozrieť tu: